Monday 2 July 2007

never stop questioning

firstly, sorry..two posts in a day..orang yg mcm takde kerja la ni..tetiba terasa nak tulis lagi satu entry before saya balik malaysia in a few hours time..

never stop questioning..jgn berhenti bertanya..ataupun tertanya-tanya..try to go out experience things..feel and touch the outside world. dgn duduk diam, tak berhubung dengan dunia luar..mungkin kita akan stop berfikir..kita tak tertanya-tanya..sebab kita dalam comfort zone..bagi kita, semua dah terjawab..semua kita sudah tahu..tapi itu semua benda2 yang berada di zone senang kita..dan kita berasa selesa.saya bercakap mungkin berdasarkan pengalaman saya sendiri..bukan saya nak kata saya sudah keluar dari comfort zone saya..cuma mungkin saya ni jenis yang suka berada dalam comfort zone..dan setelah lama saya berada dlm comfort zone ni saya terasa diri saya ni agak blunted..in terms of questioning..in terms of feeling want to know why?why this?why that..and so on..blunted in terms of expression and emotion..mungkin at times kita akan terasa kita perlu untuk bersendirian seketika..bila semua benda di luar terasa bergerak laju..sangat sibuk..kacau..kita mungkin perlukan masa bersendirian seketika..untuk mencari semula ketenangan..tapi mungkin lepas dah recharge kita punya ketenangan tu..kita boleh teruskan semula perjalanan hidup kita..

sounds vague isn't it..mungkin sebab saya tak try buat sendiri dulu..cakap je lebih..buatnya tak lagi..huhu

No comments: